Nowa sala warsztatowa w SP nr 14 w Krośnie: rewolucja w edukacji STEAM!

Nowa sala warsztatowa w SP nr 14 w Krośnie: rewolucja w edukacji STEAM!

Szkoła Podstawowa nr 14 w Krośnie zyskała nowoczesną przestrzeń edukacyjną, która ma na celu wspieranie innowacyjnego nauczania w oparciu o koncepcję STEAM (Nauka, Technologia, Inżynieria, Sztuka i Matematyka). Sala projektowo-warsztatowa została wyposażona w najnowsze technologie, w tym interaktywną podłogę, ekran projekcyjny oraz projektor, co umożliwi uczniom zdobywanie wiedzy w sposób praktyczny i angażujący. Nowa infrastruktura ma służyć nie tylko do nauki przedmiotów ścisłych, takich jak matematyka, informatyka czy fizyka, ale także do zajęć artystycznych i sportowych, w tym teatru, muzyki czy edukacji fizycznej.

Wsparcie finansowe z Unii Europejskiej

Realizacja tej innowacyjnej przestrzeni była możliwa dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich. Projekt, zatytułowany „Przebudowa i rozbudowa Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Sportowymi i Integracyjnymi w Krośnie o salę warsztatowo-projektową”, został zrealizowany w ramach priorytetu FEPK.05 Przyjazna Przestrzeń Społeczna. Działanie to jest częścią większego programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia na lata 2021-2027, które ma na celu poprawę jakości edukacji w regionie.

Zróżnicowana baza edukacyjna

Nowa sala projektowo-warsztatowa ma być miejscem, z którego będą korzystać nie tylko uczniowie i nauczyciele z SP 14, ale również osoby z zewnątrz, w tym uczniowie innych szkół, rodzice oraz osoby o specjalnych potrzebach. Dzięki temu projektowi, szkoła zyskała atrakcyjną bazę dydaktyczną, która jest dostępna dla wszystkich, w tym dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Integracja różnych grup użytkowników pozwoli na wymianę doświadczeń i wzbogaci proces edukacyjny.

Współpraca między szkołami

Nowa infrastruktura nie jest przeznaczona wyłącznie dla uczniów SP 14. Przewiduje się również, że inne szkoły będą mogły korzystać z tej nowoczesnej przestrzeni w celu organizowania specjalistycznych zajęć. Takie podejście sprzyja rozpowszechnianiu metod nauczania opartych na STEAM i umożliwia szerokie wykorzystanie dostępnych zasobów w regionie. Współpraca między placówkami edukacyjnymi oznacza lepsze wykorzystanie środków oraz wzrost jakości nauczania w całym regionie.

Źródło: facebook.com/miastokrosno